Kutatás
TRAIN-THE BEST CHOICE 2011
- A forgalmi igények keletkezésének mértékéről és legfőbb befolyásoló tényezőiről
- A forgalmi igények területi, időbeli és mód szerinti megoszlásáról
- A forgalmi volumenek trendjéről és a jelenlegi állapotok referencia értékeiről
- A közlekedéshez kapcsolódó egyéni és társadalmi döntéshozatali prioritásokról és
- A közlekedés által kiszolgált gazdasági és társadalmi folyamatok hatásairól
Cikkek
Háttér
2017.05.08
Jelenleg a tó északi partján nem áll rendelkezésre nagy kapacitású, gyors és kényelmes közösségi közlekedési kínálat. Ennek megteremtése csak a meglévő vasúti infrastruktúra fejlesztésével, esetlegesen egy integrált regionális vasúttársaság létrehozásával lehetséges. A fejlesztés a pálya, a jármű és a szervezeti kérdések oldaláról is rendszerszemléletű megoldást kell jelentsen.
Múlt és jelen
2017.05.01
A vasúti forgalom 1861-ben indult meg a Balaton déli partján Buda és Nagykanizsa között a Déli Vasút jóvoltából. A tó északi partjának vasútját, illetve az erre csatlakozó veszprémi szárnyvonalat a MÁV 1907-1909 között építette meg a helyiérdekű vasutak szabványa szerint. Az 1930-as években az üdülőforgalom élénkítése céljából a MÁV ún. filléres gyorsvonatokat (Budapestről, Egerből, Esztergomból, Győrből, Pécsről, Szegedről, Székesfehérvárról, Szombathelyről) járatott a balatoni nyaralóhelyekre
A kutatás célja
2011.05.09
A kutatás célja a fenntartható életmód és viselkedésminták elterjesztése információs eszközök (közösségi oldalak, multimédiás tartalmak) alkalmazásával, melyek előnye a költséghatékonyság és nagy tömegek egyidejű elérése.