Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Kutatás

TRAIN-THE BEST CHOICE 2011

 

mavag.jpg

Budapest-Tapolca a bővített ’”29-es vonal” jelenlegi állapotának feltárása
 
A kutatási téma aktualitása
A közlekedés, mint a társadalmi-gazdasági folyamatokhoz kapcsolódó tevékenységek végzése során felmerülő személy- és áruszállítási igényt kielégítő szolgáltatás, tervezése folyamatosan fejlődésben van, mivel az a célkitűzés, hogy „közlekedési rendszereink megfeleljenek társadalmunk gazdasági, szociális és környezetvédelmi jellegű igényeinek” egyre több és több erőfeszítést illetve a korábbinál sokkal összetettebb intézkedések meghozatalát kívánja meg.
 
A közlekedési döntéshozatal információigénye
 
Az adatok és az adatokból levezethető információk a közlekedési rendszerek döntéshozatali folyamatainak legfontosabb elemei közé tartoznak segítenek a teljesítmények értékelésében, a problémák feltárásában a változatok tervezésében és a prioritások meghatározásában.
 
A kutatásnak információt kell adnia:
  • A forgalmi igények keletkezésének mértékéről és legfőbb befolyásoló tényezőiről
  • A forgalmi igények területi, időbeli és mód szerinti megoszlásáról
  • A forgalmi volumenek trendjéről és a jelenlegi állapotok referencia értékeiről
  • A közlekedéshez kapcsolódó egyéni és társadalmi döntéshozatali prioritásokról és
  • A közlekedés által kiszolgált gazdasági és társadalmi folyamatok hatásairól
 
 

Cikkek

Háttér

2017.05.08

Jelenleg a tó északi partján nem áll rendelkezésre nagy kapacitású, gyors és kényelmes közösségi közlekedési kínálat. Ennek megteremtése csak a meglévő vasúti infrastruktúra fejlesztésével, esetlegesen egy integrált regionális vasúttársaság létrehozásával lehetséges. A fejlesztés a pálya, a jármű és a szervezeti kérdések oldaláról is rendszerszemléletű megoldást kell jelentsen.

 

Múlt és jelen

2017.05.01

A vasúti forgalom 1861-ben indult meg a Balaton déli partján Buda és Nagykanizsa között a Déli Vasút jóvoltából. A tó északi partjának vasútját, illetve az erre csatlakozó veszprémi szárnyvonalat a MÁV 1907-1909 között építette meg a helyiérdekű vasutak szabványa szerint. Az 1930-as években az üdülőforgalom élénkítése céljából a MÁV ún. filléres gyorsvonatokat (Budapestről, Egerből, Esztergomból, Győrből, Pécsről, Szegedről, Székesfehérvárról, Szombathelyről) járatott a balatoni nyaralóhelyekre

 

A kutatás célja

2011.05.09

A kutatás célja a fenntartható életmód és  viselkedésminták elterjesztése információs eszközök (közösségi oldalak, multimédiás tartalmak) alkalmazásával, melyek előnye a költséghatékonyság és nagy tömegek egyidejű elérése.

 

Pályázat

2011.05.02

 

Konferencia

2011.04.30